Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Załączniki

Szczyt motoryzacyjny branży w grudniu

XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) odbędzie się w dniach 8-9 grudnia 2021 roku – to wiadomo na pewno. Forma szczytu polskiej branży motoryzacyjnej pozostaje jednak nadal otwartą kwestią i będzie zależała od sytuacji epidemicznej w kraju.

Pandemia COVID-19, choć początkowo wydawało się, iż tylko czasowo zmieni nasze życie, stała się stałym elementem naszej codzienności i zmienia się jedynie natężenie jej wpływu. Epidemiolodzy liczą kolejne fale, matematycy modelują tempo postępowania zakażeń, a wirusolodzy odkrywają kolejne mutacje koronawirusa. Najtęższe głowy nie potrafią jednak przewidzieć, kiedy to wszystko się skończy. Mimo wszystko nauczyliśmy się funkcjonować w pandemicznej rzeczywistości i radzimy sobie z nią coraz lepiej.
Poniżej prezentujemy filmową zapowiedź wydarzenia:
Aby wyświetlić treść poprawnie zaakceptuj pliki cookies.

Nadzieje na spotkanie częściowo „w realu”

Pandemia nie zdołała wykoleić Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. Co prawda zeszłoroczna edycja odbyła się online, ale ciężar merytoryczny najważniejszego spotkania branży pozostał taki sam, co potwierdzili jego uczestnicy. Tak będzie również w tym roku, niezależnie od tego, w jakiej formie Kongres się odbędzie.
Liczymy na to, że wbrew czarnym scenariuszom sytuacja pozwoli na zorganizowanie Kongresu w formie hybrydowej gdzie kilkaset osób spotka się w „realu”, w sprawdzonym i dobrze znanym uczestnikom miejscu, czyli warszawskim hotelu Sound Garden, część zaś zasiądzie przed komputerami i w ten sposób będzie z nami – mówi Tomasz Bęben, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM. – Jeżeli sytuacja będzie tego wymagała i spełnią się najgorsze obawy epidemiologów, wdrożymy plan awaryjny i wszyscy spotkamy się w sieci. Mam jednak wielką nadzieję, że to nie będzie konieczne i wszyscy zobaczymy się wreszcie osobiście – dodaje Tomasz Bęben.

Podsumowania i przewidywania

Pierwszego dnia Kongresu odbędzie się podsumowanie wyników ostatnich kwartałów oraz przedstawiona zostanie prognoza na najbliższą przyszłość.
Tegoroczne podsumowanie będzie bardzo ważne, bo przyniesie odpowiedź na pytanie, czy branża wyszła już na prostą i odbiła się po najtrudniejszych miesiącach czy wpływa na nią upowszechnienie się pracy zdalnej i mniej intensywna eksploatacja samochodów oraz, na ile spełniły się umiarkowanie optymistyczne przewidywania, które były prezentowane podczas zeszłorocznego Kongresu – tłumaczy Krzysztof Soszyński, Prezes SDCM.

Szanse i zagrożenia

Specjalna sesja poświęcona zostanie zagrożeniom dla niezależnego rynku motoryzacyjnego, które albo już się pojawiły, albo zaczną się materializować w najbliższej przyszłości. Takim zagrożeniem jest choćby nasilający się problem dostępu do danych. Brak lub utrudniony dostęp zaburzy równowagę na rynku i sprawi, że producenci samochodów będą mieli uprzywilejowaną pozycję kosztem firm z sektora niezależnego. Innym ważnym aspektem cyfryzacji dla rynku części motoryzacyjnych jest rozwój handlu w Internecie. Podczas sesji specjalnie poświęconej temu zagadnieniu uczestnicy dyskutować będą o rosnącym znaczeniu e-commerce nie tylko kontekście zagrożeń, ale przede wszystkim nowych form sprzedaży.
– Bardzo ważną kwestią są też nowe projekty legislacyjne, których wprowadzenie w życie w obecnej formie może grozić znacznym podniesieniem kosztów działalności niezależnych podmiotów. Mowa tu przede wszystkim o projektowanej ustawie dotyczącej zezwolenia na dopuszczenie części do sprzedaży. Niezmiernie ważna jest również przyszłość przepisów znanych u nas jako GVO, o czym także warto rozmawiać podczas Kongresu – wyjaśnia Alfred Franke, Prezes Grupy MotoFocus.pl.
Tradycyjnie również podczas Kongresu zostanie poruszony temat regeneracji, która zyskuje na znaczeniu jako element budowania gospodarki w obiegu zamkniętym, lecz w Polsce napotyka problemy, które czekają na rozwiązanie od lat.

Przemysł w nowej rzeczywistości

Drugi dzień Kongresu zdominuje tematyka związana z przemysłem. Przedstawione zostaną najnowsze dane dotyczące działalności producentów części, którzy po tym jak w zeszłym roku zmagali się ze skutkami lockdownów i przerwania łańcuchów dostaw, muszą obecnie radzić sobie z nowymi problemami, między innymi deficytem surowców, w tym stali oraz różnych komponentów. Niezwykle ważnym tematem będą również możliwe konsekwencje radykalnej polityki klimatycznej Unii Europejskiej. Propozycje przedstawione przez Komisję Europejską oznaczają całkowite wyeliminowanie z rynku konwencjonalnych układów napędowych. Nikt jeszcze nie oszacował skutków gospodarczych i społecznych ewentualnego ich przyjęcia. Będzie to między innymi tematem wystąpienia przedstawicieli CLEPA.
Ważnych tematów do omówienia jest wiele, więc warto już teraz zarezerwować sobie czas w dwa grudniowe dni, by wziąć udział w Kongresie. Obecność na najważniejszym spotkaniu branży jest po prostu obowiązkowa – podsumowuje Tomasz Bęben.

Załączniki

Weronika Marzec

Communications Manager

Powiązane artykuły

Sztuczna inteligencja za kierownicą

Sztuczna inteligencja (AI) staje się jednym z kluczowych elementów nowoczesnej motoryzacji, zmieniając sposób projektowania, produkcji i użytkowania pojazdów. W odpowiedzi na te zmiany, Europa podejmuje kroki w celu uproszczenia regulacji dotyczących AI, co może przynieść korzyści polskim firmom motoryzacyjnym. Nowoczesne

Nowy Członek SDCM – FORVIA Faurecia Polska

Witamy FORVIA Faurecia Polska w gronie Członków SDCM! Dziękujemy za zaufanie i cieszymy się na wspólną współpracę. FORVIA Faurecia Polska jest częścią globalnej Grupy FORVIA, powstałej z połączenia dwóch liderów technologii motoryzacyjnych: Faurecia i HELLA. Obecnie Grupa FORVIA to siódmy