Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Załączniki

Motoinnowacje z Polski z szansą na prestiżową nagrodę

Już tylko do 5 maja można złożyć wniosek i wziąć udział w kolejnej – ósmej już edycji konkursu CLEPA Innovation Awards organizowanym przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych (CLEPA) we współpracy z Deloitte. W konkursie mogą wziąć także producenci części motoryzacyjnych z Polski, którzy budują siłę naszej motoryzacji. Rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się jesienią.
Innowacyjna gałąź przemysłu
Branża motoryzacyjna, jeden z filarów europejskiej gospodarki, jest jednocześnie jednym z liderów w zakresie prac badawczo-rozwojowych oraz wdrażania innowacji. Sektor motoryzacyjny w Europie odpowiadający za 30% wydatków pod względem finansowania B+R, znajduje się na pierwszym miejscu, wyprzedzając takie sektory jak na przykład farmacja czy IT. CLEPA szacuje, że około połowę z tych nakładów ponoszą producenci części motoryzacyjnych, a ich udział jest coraz większy.
Producenci części motoryzacyjnych z liczbą około dziewięciu tysięcy, są liderem w Europie pod względem nowych patentów składanych każdego roku. To oni, inwestując każdego roku ponad 30 miliardów euro w badania i rozwój, odgrywają kluczową rolę w unowocześnianiu i dostosowywaniu przemysłu motoryzacyjnego do nowych globalnych wymagań regulacyjnych i wyzwań społecznych. Coraz ważniejsze jest opracowywanie nowych technologii i systemów zapewniających wyższą wydajność w zakresie bezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju, łączności i komfortu – mówi Tomasz Bęben, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.
Inicjatywa CLEPA stała się głównym tego typu konkursem w branży motoryzacyjnej i jest wyrazem uznania dla zaangażowania w czynienie przyszłej mobilności bezpieczniejszą, inteligentniejszą i bardziej zrównoważoną. Nagrody przyznawane są w dziedzinach: Green and Mobility. W każdej z tych kategorii przyznawane są też odrębne nagrody dla MŚP. Ze względu na różnorodność sektora konkurs ten jest teraz otwarty dla wszystkich firm – w tym MŚP i start-upów, ośrodków badawczych, instytucji edukacyjnych oraz innych interesariuszy uczestniczących w rozwoju technologii mobilności. Wnioski zostaną rozpatrzone przez jury złożone z międzynarodowych ekspertów oceniających m.in. znaczenie dla rynku, wpływ i jakość zgłoszonych innowacji.  Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas ceremonii rozdania nagród CLEPA Innovation Awards 18 października. Tak to wyglądało rok temu.
Szansa dla firm z Polski
Wskazany powyżej konkurs jest oczywiście otwarty także dla firm z Polski. Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) zachęca do udziału w nim firmy działające w naszym kraju, które chciałyby szerzej zaprezentować swoje innowacyjne produkty czy technologie Bo co do tego, że polskie firmy również są innowacyjne nie ma wątpliwości, choć należy przyznać, że zwłaszcza obecnie, mają one mniejsze budżety na badania, rozwój i innowacje niż firmy z Zachodniej Europy. Eksperci podkreślają, że nie tylko pieniądze stoją za sukcesami zagranicznych firm. Identyfikowalnym problemem jest też między innymi niskie zainteresowanie prowadzeniem i finansowaniem prac badawczo-rozwojowych nakierowanych na innowacje ze strony polskich firm.
 – Warto jednak podkreślić, że dostępne są różne źródła wsparcia działalności innowacyjnej, w tym w formie ulg i dotacji, konkursów i tym podobnych. Coraz większe wsparcie ze strony Unii Europejskiej, która widzi w innowacyjnych technologiach szansę na wzmocnienie konkurencyjności Europy także powinno przynieść rezultaty – dodaje Tomasz Bęben.
Weronika Marzec

Communications Manager

Powiązane artykuły

Nowy Członek SDCM – EPROS

Niezwykle miło nam poinformować, że do SDCM dołączyła kolejna firma – EPROS. Witamy na pokładzie! Drukarnia EPROS to firma z wieloletnim doświadczeniem i ugruntowaną pozycją na rynku poligraficznym, działająca nieprzerwanie od 1989 roku. Od 2002 roku specjalizuje się w kompleksowej obsłudze

Nowy Członek SDCM – DMS7

W gronie Członków SDCM witamy kolejną firmę – DMS7. Dziękujemy za zaufanie! Firma DMS7, z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem na rynku, specjalizuje się w sprzedaży nowych oraz regenerowanych części i podzespołów do manualnych i automatycznych skrzyń biegów. Szczególne miejsce w ofercie zajmuje