Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Załączniki

10 milionów niewyprodukowanych pojazdów w 2021 r. – wprowadzenie unijnej regulacji dotyczącej półprzewodników pilnie potrzebne

Niedobór chipów, choć odmieniany w zeszłym roku przez wszystkie przypadki nadal wywiera presję na przemysł motoryzacyjny i stanowi istotne, a w niektórych przypadkach wręcz egzystencjalne wyzwanie dla producentów części motoryzacyjnych, podkreślając potrzebę dedykowanej strategii dotyczącej półprzewodników i konkretnych działań ze strony decydentów.
Europejscy producenci części motoryzacyjnych z zadowoleniem przyjmują inicjatywę Komisji Europejskiej dotyczącą unijnej regulacji w zakresie półprzewodników, która ma zostać opublikowana 8 lutego i przedstawiają cztery konkretne działania, które sprawią, że unijna strategia dotycząca półprzewodników odniesie sukces:                                                                                                                   ·
· Zwiększenie mocy produkcyjnych zgodnie z potrzebami przemysłu
· Postępowanie zgodnie z podejściem, które opiera się na istniejących mocnych stronach
· Utrzymanie i zaangażowanie w otwartą gospodarkę i współpracę międzynarodową ·
· Poprawa i atrakcyjność inwestycji prywatnych
– Europejska regulacja dot. półprzewodników stanowi okazję do wzmocnienia odporności łańcuchów dostaw i dalszego umocnienia wiodącej pozycji europejskiego sektora motoryzacyjnego w zakresie innowacji. Strategia UE powinna opierać się na mocnych stronach projektowania chipów i motoryzacji, jednocześnie zwiększając możliwości produkcyjne zgodnie z potrzebami przemysłu. Przemysł półprzewodników i motoryzacyjny dostarczają rozwiązania o wysokiej wartości dla konsumentów i przedsiębiorstw dzięki globalnie zintegrowanym łańcuchom dostaw. Decydenci powinni zatem utrzymać swoje zaangażowanie na rzecz otwartego rynku i pomagać w dywersyfikacji łańcuchów dostaw we współpracy z globalnymi partnerami tam, gdzie to możliwe – mówi Sigrid de Vries, sekretarz generalna CLEPA.
W 2021 roku globalna produkcja 9,5 miliona pojazdów została opóźniona z powodu braku półprzewodników. Chociaż ten rok może wykazać skromne ożywienie światowej produkcji pojazdów osobowych, szacunki producentów i rynku nadal przewidują straty w produkcji średnio od 4 do 6 milionów pojazdów. Branża motoryzacyjna UE jest nieproporcjonalnie dotknięta obecnym niedoborem półprzewodników. Co czwarty samochód, którego nie można było wyprodukować w zeszłym roku z powodu niedoboru, zostałby wyprodukowany w UE. W rezultacie udział UE w światowej produkcji pojazdów osobowych spadł z 18,6% w 2019 r. do 15,8% w 2021 r. Oprócz produkcji pojazdów osobowych i dostawczych, zakłócenia w produkcji ciężarówek zagrażają zasadniczym obszarom motoryzacyjnych łańcuchów dostaw w UE. Motoryzacja odpowiada za 37% popytu na półprzewodniki w Europie w porównaniu z 10% na świecie, co wskazuje, że skuteczna strategia wspierania silnego europejskiego przemysłu mikroelektroniki powinna opierać się na centralnej roli producentów części motoryzacyjnych.
Utrzymujący się niedobór wskazuje na potrzebę skoordynowanej unijnej polityki przemysłowej, która przeznacza znaczne inwestycje publiczne i tworzy odpowiednie warunki dla inwestycji prywatnych w celu wzmocnienia ekosystemu półprzewodników i zwiększenia zdolności produkcyjnych. CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych) popiera zobowiązanie UE do przyjęcia unijnej ustawy o półprzewodnikach, ale podkreśla potrzebę znacznych inwestycji wykraczających poza dotychczasowe zobowiązania. Tam, gdzie inne regiony posunęły się naprzód, dzięki kompleksowym planom inwestycji w półprzewodniki, inicjatywy polityczne i zobowiązania inwestycyjne rządów UE są znacznie mniejsze i brakuje im koordynacji i koncentracji. Jeśli UE zajmie zbyt dużo czasu, aby zapewnić przejrzystość ram inwestycyjnych, firmy zainteresowane inwestowaniem w UE mogą zamiast tego szukać gdzie indziej. Mamy oznaki, że to już się dzieje.
CLEPA opublikowała przewodnik dotyczący polityki ekosystemowego podejścia, który inwestuje w badania i rozwój oraz możliwości produkcyjne, ale także wykorzystuje zalety sektora motoryzacyjnego i ułatwia rozwój technologii zastosowań półprzewodników, jak połączona i autonomiczna mobilność. Europejskie przepisy o chipach powinny łączyć znaczne inwestycje publiczne i poprawę warunków inwestowania na jednolitym rynku ze zobowiązaniem do ułatwienia światowego handlu i prywatnych inwestycji.
– Rok 2021 był naznaczony niedoborami magnezu, aluminium, stali, wzrostem cen tychże i szeregiem innych wyzwań, ale same chipy opóźniły produkcję kilku milionów pojazdów na całym świecie. Osłabione łańcuchy dostaw prawdopodobnie pozostaną jednym z głównych zmartwień przemysłu motoryzacyjnego w 2022 roku, nawet jeśli niedobory chipów mogą stać się mniej dotkliwe. Niemniej problem ten powinien zostać zaadresowany z należyta uwagą przez europejskich decydentów. Jesteśmy obecnie w trakcie wielu wyzwań czekających na przemysł motoryzacyjny, w tym tych związanych z polityką klimatyczną UE, więc odpowiednie działania Unii Europejskiej pomagające pozbyć się jednego z wielu zmartwień będą mile widziane – mówi Tomasz Bęben, dyrektor zarządzający SDCM, członek zarządu CLEPA.
Weronika Marzec

Communications Manager

Powiązane artykuły

Nowy Członek SDCM – EPROS

Niezwykle miło nam poinformować, że do SDCM dołączyła kolejna firma – EPROS. Witamy na pokładzie! Drukarnia EPROS to firma z wieloletnim doświadczeniem i ugruntowaną pozycją na rynku poligraficznym, działająca nieprzerwanie od 1989 roku. Od 2002 roku specjalizuje się w kompleksowej obsłudze

Nowy Członek SDCM – DMS7

W gronie Członków SDCM witamy kolejną firmę – DMS7. Dziękujemy za zaufanie! Firma DMS7, z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem na rynku, specjalizuje się w sprzedaży nowych oraz regenerowanych części i podzespołów do manualnych i automatycznych skrzyń biegów. Szczególne miejsce w ofercie zajmuje