Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Załączniki

Megatrendy w motoryzacji okiem kobiet

Wszyscy wiemy, że kobiety doskonale znają się na trendach. O tym, że nieobce im są także trendy, a nawet megatrendy, i to w motoryzacji, przekonać się będzie można uczestnicząc w XIII Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbędzie się 7-8 listopada w Warszawie.

Pierwszego dnia zaplanowano Sesję Kobiet, składającą się z 2 paneli: Siła kobiet w męskiej branży- podsumowanie efektów ubiegłorocznego spotkania, oraz Napędzamy polską motoryzację – megatrendy, w czasie którego, kobiety kierujące jednymi z największych firm branży w Polsce będą dyskutować na temat zmian i trendów, jakie mogą czekać motoryzację w Polsce i Europie. Wśród prelegentek będą między innymi: Joanna Szkudłapska – Włodarczyk (Mahle), Anna Wilczewska (Castrol), Małgorzata Demidziuk (Santander). 

Minął rok czyli czas na podsumowania

Właśnie rok 2017 posłuży za  punkt odniesienia do porównań, a te z panelistek, które po raz drugi wezmą udział w dyskusji  będą mogły opowiedzieć o zmianach jakie zauważyły w ciągu roku, jako konsekwencji zeszłorocznego spotkania. Czy szklany sufit, z którymi borykają się kobiety w motoryzacji ustępuje? Czy pojawiło się w branży  więcej kobiet świadomych swej wartości zawodowej? Odpowiedzi na te pytania udzielą kobiety silnie związane z przemysłem i rynkiem motoryzacyjnym, a na sali zasiądą nie mniej utalentowane i uznane kobiety zarządzające firmami motoryzacyjnymi, które także będą miały szansę zabrać głos w dyskusji.

Megatrendy za rogiem

W drugiej części panelistki opowiedzą zebranym jak przygotowują swoje firmy na wyzwania, które przed motoryzacją stawiają megatrendy. Cyfryzacja i telematyka, autonomiczne i połączone pojazdy, elektromobilność czy carsharing od nowa definiują motoryzację. Zmiany rynkowe, konsolidacje, wzrost konkurencyjności i presja cenowa dodatkowo wpływają na funkcjonowanie firm motoryzacyjnych. Jak radzą sobie z tym prelegentki w codziennym kierowaniu swoimi firmami? Jak na to wszystko wpływają dodatkowo braki kadrowe? I czy odpowiedzią może być wdrażanie w firmach idei Przemysłu 4.0? Dyskusja zapowiada się niezwykle ciekawie

Polska Platforma Przemysłu 4.0

Będąc w temacie megatrendów nie można nie wspomnieć także o specjalnej sesji organizowanej przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, poświęconej Przemysłowi 4.0, gdyż temat ten ściśle wiąże się z tematami poruszanymi podczas sesji Kobiet, choćby tymi dotyczącymi cyfryzacji lub braków wykwalifikowanych kadr. Głównym celem sesji jest m.in. przedstawienie inicjatyw na rzecz rozwoju Przemysłu 4.0 koordynowane przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.
Jakie umiejętności i kwalifikacje pracowników powinny być obecnie rozwijane? W oparciu o jakie modele kształcenia należy uczyć? Jakie są potrzebne zmiany w świetle Przemysłu 4.0? Czy inicjatywa niesie za sobą zagrożenia dla motoryzacji i miejsc pracy? Tego typu pytania postawimy panelistom
i ekspertom Ministerstwa. Wstęp na sesję Ministerstwa jest bezpłatny. Aby wziąć udział w tym wydarzeniu należy wypełnić formularz, dostępny na stronie:
http://moto-konferencja.pl/

Załączniki

  • webp IMG_9865.JPG
    Data dodania: 22 stycznia 2025 12:38 Wielkość pliku: 170 KB
Weronika Marzec

Communications Manager

Powiązane artykuły

Zielona mobilność Europy zderza się z rzeczywistością gospodarczą

Unijne plany zakładające wprowadzenie od 2035 roku obowiązku sprzedaży wyłącznie pojazdów zeroemisyjnych właśnie przechodzą przegląd. Jednak za tą debatą kryje się szersze pytanie – jak Europa może utrzymać swoją globalną konkurencyjność i przemysłowe znaczenie w czasach głębokiej transformacji klimatycznej? Czy

Obowiązkowe elektryczne floty w UE – dobre intencje, złe skutki?

Czy zielona transformacja europejskiego transportu może wywołać efekt domina, który zachwieje filarami codziennej mobilności, zaopatrzenia i napraw? Zgodnie z toczącymi się dyskusjami w Brukseli, może to być jeden z możliwych scenariuszy. W marcu 2025 roku Komisja Europejska opublikowała komunikat w

Nowy Członek SDCM – RINDMANN Polska Sp. z o.o.

Z przyjemnością ogłaszamy, że do grona SDCM dołączyła kolejna, dynamicznie rozwijająca się firma – RINDMANN Polska! To firma specjalizująca się w dystrybucji zarówno regenerowanych, jak i nowych części zamiennych dla branży motoryzacyjnej. Jej działalność opiera się na wieloletnim doświadczeniu oraz