Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Załączniki

Polska Platforma Porozumienia w skrócie SDCM

W Polsce ciągle toczą się spory i dyskusje w kwestiach przemysłu i rynku motoryzacyjnego. Wiadomo, gdzie dwóch Polaków tam trzy opinie. Oczywiście zdarzają się wyjątki, miejsca gdzie takie sytuacje nie występują, a zamiast burzliwych rozmów toczą się merytoryczne dyskusje w duchu porozumienia, mające na celu dobro wszystkich zebranych. Jednym z takich miejsc jest forum, jakie dla firm członkowskich tworzy Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

W motoryzacji można działać razem

Branża motoryzacyjna to trudny rynek. Ciągłe zmiany, duże oczekiwania klientów względem jakości, wprost odwrotne do ceny jaką skłonni byliby zapłacić za produkty czy usługi i oczywiście duża konkurencja. Wszystko to nie sprzyja temu by na rywala rynkowego patrzeć przychylnie, a co dopiero z nim współpracować.
Dobrze jednak, że pomimo tego mamy w Polsce coraz większe grono osób mających świadomość tego, że ponad rynkową rywalizacją toczą się procesy (legislacyjne) mogące uderzyć skuteczniej niż konkurencja.

Wiele razy w sytuacjach zagrożenia branża jednoczyła się silniej niż obserwujemy w codziennych pracach SDCM i choć oczywiście nie chcemy by fundowano nam emocje, jakie wtedy towarzyszą, to jednak aż miło popatrzeć jak bardzo ludzie, którzy często konkurują na rynku, potrafią ze sobą współpracować.

mówi Alfred Franke, Prezes SDCM.

Takich tematów elektryzujących branżę jest i było wiele. Dla Aftermarketu to np. europejskie przepisy dotyczące homologacji typu, postępującej cyfryzacji i dostępu do danych pojazdu. Dla OE są to między innymi nowe normy emisji CO2, rosnąca potrzeba modernizacji fabryk w kierunku 4.0 czy obawy związane z obowiązkowym split payment dla motoryzacji.
Z kolei dla warsztatów zagrożeniem jest m.in szara strefa w obrębie usług, stąd pomocą może być utworzenie wewnątrz SDCM sekcji warsztatowej złożonej z przedstawicieli sieci warsztatowych, dedykowanej pracom na rzecz tego środowiska.
W związku z zauważalnymi problemami, dużego znaczenia nabiera każde spotkanie czy Walne Zebranie Członków SDCM. Szczególnie istotne dla Stowarzyszenia było ostatnie Walne, które wyznaczyło nowe kierunki działań w najistotniejszych kwestiach związanych z działalnością organizacji.
Wybrano także skład nowego Zarządu, do którego zostali powołani przedstawiciele dystrybutorów: Krzysztof Soszyński (Inter Cars), Mariusz Dankowski (Groupauto Polska) oraz Bogumił Papierniok (Moto Profil), a także delegaci producentów części motoryzacyjnych: Sławomir Weleziński (Delphi Powertrain Poland) oraz Witold Piestrzeniewicz (KYB Europe). To nie jedyni przedstawiciele producentów, którzy weszli w skład organów SDCM. Do Komisji Rewizyjnej wszedł bowiem Wojciech Głowaty z firmy Corteco, a do Komisji Etyki Adam Kopczyński z Kampol. Prezesem SDCM po raz kolejny został jednogłośnie wybrany Alfred Franke.

Cieszę się z zaufania jakim obdarzyli nas producenci części motoryzacyjnych zrzeszeni w SDCM a następnie Walne Zebranie Członków SDCM. To jednocześnie duże wyróżnienie i powód do jeszcze większego angażowania się w prace SDCM, ale także duża odpowiedzialność. Postaram się jak najlepiej wykorzystać swój mandat z korzyścią dla wszystkich firm członkowskich Stowarzyszenia

mówi Witold Piestrzeniewicz z KYB Europe, nowo wybrany Członek Zarządu SDCM.

Zmiany dotyczą także grona stowarzyszonych firm. Podczas spotkania zaprezentowano nowych Członków: Auto Partner S.A., Aptiv Services Poland S.A., Denckermann Sp. z o.o., Moto-Remo Sp. z o.o., WDX S.A., Magneti Marelli Aftermarket Sp. z o.o., Jasol S.A., Moto Data Sp. z o.o., Dometic Poland Sp. o.o.

Coraz większe grono firm członkowskich to potwierdzenie znaczenia naszego Stowarzyszenia. Ostatnie Walne natomiast to swojego rodzaju kierunkowskaz i zielone światło dla naszych przyszłych działań. To także wyraz coraz większego zaangażowania producentów części motoryzacyjnych w prace SDCM, a dla mnie osobiście potwierdzenie zaufania jakim po raz kolejny obdarzyli mnie Członkowie, za co bardzo dziękuję.

dodał Alfred Franke, Prezes SDCM.

Weronika Marzec

Communications Manager

Powiązane artykuły

Nowy Członek SDCM – Bromsok Trucks Company

Do grona członków Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych dołącza Bromsok Trucks Company – europejski lider w zakresie regeneracji zacisków hamulcowych oraz przekładni kierowniczych do samochodów ciężarowych. Firma działa na rynku aftermarketu, dostarczając wysokiej jakości komponenty dla flot transportowych, warsztatów

Zielona mobilność Europy zderza się z rzeczywistością gospodarczą

Unijne plany zakładające wprowadzenie od 2035 roku obowiązku sprzedaży wyłącznie pojazdów zeroemisyjnych właśnie przechodzą przegląd. Jednak za tą debatą kryje się szersze pytanie – jak Europa może utrzymać swoją globalną konkurencyjność i przemysłowe znaczenie w czasach głębokiej transformacji klimatycznej? Czy

Obowiązkowe elektryczne floty w UE – dobre intencje, złe skutki?

Czy zielona transformacja europejskiego transportu może wywołać efekt domina, który zachwieje filarami codziennej mobilności, zaopatrzenia i napraw? Zgodnie z toczącymi się dyskusjami w Brukseli, może to być jeden z możliwych scenariuszy. W marcu 2025 roku Komisja Europejska opublikowała komunikat w