Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Załączniki

Szczepienia w motoryzacyjnych zakładach pracy – co warto wiedzieć?

Akcja szczepień przeciwko koronawirusowi nabiera rozpędu. Zaszczepić się można już nie tylko w placówkach medycznych, ale i w wielu punktach szczepień, których przybywa, w tym punktach drive-thru, w których możemy podjechać samochodem i nie wychodząc z niego otrzymać szczepionkę. Kolejnym pomysłem jaki został zapowiedziany jakiś czas temu, a który nabiera rumieńców, są szczepienia w zakładach pracy. Podsumowujemy najświeższe dane na ten temat, będący niezwykle ważny dla firm z branży motoryzacyjnej.

Konferencja nt. szczepień w zakładach pracy

W środę 21 kwietnia wicepremier Jarosław Gowin przedstawił założenia na temat szczepień w zakładach pracy, które były efektem dialogu rządu i biznesu. W konsultacjach z rządem udział wzięły organizacje z Rady Dialogu Społecznego, w tym Związek Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP) Biznesowi zależy na jak najszybszym powrocie do normalności, na co nadzieje daje „wyszczepienie” jak największego procenta obywateli Polski. Firmy spełnią więc bardzo ważną rolę w walce z pandemią i przy okazji uodpornią swoje biznesy – zaszczepieni pracownicy to także gwarancja ciągłości działalności. Według rządowych założeń szczepienia w zakładach pracy rozpoczną się najdalej 10 maja. Co istotne zwłaszcza dla firm, które nie będą mogły zebrać wystarczającej liczby osób, limit 500 chętnych do zaszczepienia w zakładzie pracy nie będzie dotyczył jedynie pracowników, ale także współpracowników, bez względu na rodzaj podpisanej umowy, a także pełnoletnich członków ich rodzin. Mniejsze przedsiębiorstwa będą mogły łączyć się w tym zakresie, aby osiągnąć wymagany limit 500 chętnych do szczepień i by wspólnie wnioskować o przeprowadzenie szczepienia w ich zakładach.

– Nie ma żadnych preferencji co do branży, nie ma żadnych preferencji co do wieku, szczepimy na masową skalę wszystkich chętnych, również dorosłych członków rodzin pracowników i robimy to tak, by akcja przebiegła w maksymalnym, możliwym tempie

– zapowiedział Jarosław Gowin podczas konferencji prasowej

To zdecydowany krok w kierunku budowania odporności gospodarki i powrotu do normalności, poprawy zdrowia i jakości życia. Organizacje reprezentujące pracodawców bardzo sprzyjają temu pomysłowi, a większość ich uwag została uwzględniona przez rząd co daje nadzieję na sprawne przeprowadzenie tego rodzaju szczepień.

Motoryzacja szczepi

– Mając na uwadze, ile osób zatrudnionych jest i pracuje w motoryzacji, sam przemysł motoryzacyjny to bowiem ponad 200 tysięcy ludzi, jak również biorąc pod uwagę, że zaszczepione mogą być także pełnoletnie osoby z ich rodzin widać, że nasza branża będzie bardzo ważnym ogniwem szczepień. Odnotowaliśmy bardzo duże zainteresowanie firm członkowskich tematem. Zgłosiliśmy za pomocą Związku Przedsiębiorców i Pracodawców nasze uwagi. Oceniamy generalnie, że włączenie się biznesu w system szczepień bardzo dynamicznie przyspieszy akcję szczepienia i umożliwi szybsze odmrożenie gospodarki, co przyniesie nam same pozytywy –

mówi Alfred Franke, Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych

W przyszłym tygodniu poznamy zasady tego rodzaju szczepień, jednak jeśli utrzymane zostaną zapowiedzi wyrażone podczas konferencji to można ocenić, iż szczepienia w miejscach pracy mogą stać się kluczowym elementem polskiego programu szczepień
Weronika Marzec

Communications Manager

Powiązane artykuły

Zielona mobilność Europy zderza się z rzeczywistością gospodarczą

Unijne plany zakładające wprowadzenie od 2035 roku obowiązku sprzedaży wyłącznie pojazdów zeroemisyjnych właśnie przechodzą przegląd. Jednak za tą debatą kryje się szersze pytanie – jak Europa może utrzymać swoją globalną konkurencyjność i przemysłowe znaczenie w czasach głębokiej transformacji klimatycznej? Czy

Obowiązkowe elektryczne floty w UE – dobre intencje, złe skutki?

Czy zielona transformacja europejskiego transportu może wywołać efekt domina, który zachwieje filarami codziennej mobilności, zaopatrzenia i napraw? Zgodnie z toczącymi się dyskusjami w Brukseli, może to być jeden z możliwych scenariuszy. W marcu 2025 roku Komisja Europejska opublikowała komunikat w

Nowy Członek SDCM – RINDMANN Polska Sp. z o.o.

Z przyjemnością ogłaszamy, że do grona SDCM dołączyła kolejna, dynamicznie rozwijająca się firma – RINDMANN Polska! To firma specjalizująca się w dystrybucji zarówno regenerowanych, jak i nowych części zamiennych dla branży motoryzacyjnej. Jej działalność opiera się na wieloletnim doświadczeniu oraz