Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Załączniki

Motoryzacja przyszłości: zrównoważony rozwój na drodze do zmiany

Europejski Zielony Ład i Porozumienie Paryskie skłaniają przemysł motoryzacyjny do poszukiwania bardziej zrównoważonych rozwiązań, aby osiągnąć cele neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Przemysł motoryzacyjny koncentruje się na ogólnej redukcji emisji gazów cieplarnianych w swojej działalności, a ESG i zrównoważony rozwój stają się wręcz kluczowe dla niektórych firm z branży motoryzacyjnej. Zazielenianie motoryzacji będzie jednym z tematów XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbędzie się już w tym tygodniu.

Strategie redukcji śladu węglowego w motoryzacji

Ograniczanie śladu węglowego w motoryzacji jest kluczowym zadaniem w kontekście globalnych wysiłków na rzecz zrównoważonego rozwoju i walki ze zmianami klimatycznymi. Strategii i działań, które mogą przyczynić się do redukcji śladu węglowego w motoryzacji jest wiele na czele z elektryfikacją pojazdów, którą promuje UE. Przejście na pojazdy elektryczne lub hybrydowe zwiększa efektywność energetyczną i redukuje emisje spalin, zwłaszcza jeśli energia elektryczna pochodzi z odnawialnych źródeł.
Elektromobilność elektryzuje motoryzację już od wielu lat. Na ten moment stopniowe odchodzenie od silników spalinowych wydaje się nieuniknione, choć wiele osób wątpi, że nastąpi to już w 2035 r. Eksperci zadają sobie pytanie czy w obecnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej jest to dla UE wykonalne bez negatywnego wpływu na naszą gospodarkę czy konkurencyjność naszej motoryzacji. Oczywiście cała rzesza zwolenników tłumaczy, że to właśnie przez obecną sytuację w jakiej się znajdujemy powinniśmy jak najszybciej przechodzić na pojazdy elektryczne. I jednych i drugich spotkamy zapewne na naszym Kongresie, więc dyskusje zapowiadają się ciekawie, a przecież jest to tylko jeden z poruszanych tematów – mówi Tomasz Bęben, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).
Kolejnym sposobem na zazielenianie motoryzacji jest na przykład regeneracja części. Podczas regeneracji elementów ograniczana jest produkcja materiałów służących do tworzenia nowych podzespołów. Co ważne, zużycie surowców w procesie regeneracji jest od 50 do 90% niższe niż w przypadku produkowania nowej części zamiennej od podstaw. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych CLEPA opublikowało badanie, z którego wynika, że fabryczna regeneracja części pozwoliła w 2020 roku zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 800 tys. ton, co jest odpowiednikiem emisji śladu węglowego pozostawionego przez 120 tys. statystycznych mieszkańców Unii Europejskiej. Regeneracja doczekała się osobnej sesji podczas Kongresu SDCM, gdzie eksperci dyskutować będą o jej zaletach, ale przede wszystkim o problemach napotykanych przez firmy zajmujące się fabryczną regeneracją.
Zwiększanie efektywności paliwowej
Poprawa efektywności paliwowej tradycyjnych pojazdów jest kluczowa. Nowe technologie, takie jak lekkie materiały, bardziej efektywne silniki i systemy odzyskiwania energii, mogą znacząco obniżyć zużycie paliwa. Pojazdy z tradycyjnym napędem będą poruszać się jeszcze przez przynajmniej kilka dekad. Mniejsze spalanie = mniejsze emisje. Zatem jest to także kierunek, który dostarczy swoją cegiełkę na drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej przez UE. Podczas jednej z sesji Kongresu SDCM będzie można nie tylko dowiedzieć się więcej o tym jak zoptymalizować spalanie, ale wręcz samemu tego spróbować w aplikacji oferowanej przez firmę TechTir, partnera merytorycznego sesji „Od autostradowego EKO, po dakarowy POWER!”.
Nasza działalność to połączenie pasji i miłości do motoryzacji oraz troski o środowisko naturalne. Proponowane przez nas rozwiązania pozwalają przede wszystkim na ograniczenie spalania (5-10%), a także wzrost momentu obrotowego i mocy, jak również zmniejszenie tarcia i zużycia poszczególnych elementów dzięki odpowiedniemu zoptymalizowaniu pracy silnika. Zapraszamy do odwiedzenia nas podczas Kongresu organizowanego przez SDCM, gdzie w trakcie panelu przedstawimy Państwu w bardzo obrazowy sposób na czym polega optymalizacja pracy silnika i jakie daje korzyści – mówi Anna Dajka, Dyrektor Zarządzająca TechTir.
Więcej informacji o najnowszych zmianach dotyczących motoryzacji poruszonych będzie podczas XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowanego przez SDCM, który odbędzie się już 23 listopada w Warszawie. Więcej informacji tutaj: https://kongres.sdcm.pl/
Aby wyświetlić treść poprawnie zaakceptuj pliki cookies.
Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) to ponad 100 największych graczy przemysłu i rynku części motoryzacyjnych, reprezentujących interesy przemysłu, handlu i usług o wartości blisko 140 mld złotych rocznie tworzących ponad 330 000 miejsc pracy. SDCM należy do największych organizacji europejskich takich jak: CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych) i FIGIEFA (Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). Więcej informacji na www.sdcm.pl.

Załączniki

Weronika Marzec

Communications Manager

Powiązane artykuły

Nowy Członek SDCM – EPROS

Niezwykle miło nam poinformować, że do SDCM dołączyła kolejna firma – EPROS. Witamy na pokładzie! Drukarnia EPROS to firma z wieloletnim doświadczeniem i ugruntowaną pozycją na rynku poligraficznym, działająca nieprzerwanie od 1989 roku. Od 2002 roku specjalizuje się w kompleksowej obsłudze

Nowy Członek SDCM – DMS7

W gronie Członków SDCM witamy kolejną firmę – DMS7. Dziękujemy za zaufanie! Firma DMS7, z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem na rynku, specjalizuje się w sprzedaży nowych oraz regenerowanych części i podzespołów do manualnych i automatycznych skrzyń biegów. Szczególne miejsce w ofercie zajmuje